2.3.12

Tort red/black velvet

Blat:
250 g faina integrala de grau cernuta (eu am folosit faina macinis integral de la dobrogea)
1 lg-ta praf de copt
1 lg-ta bicarbonat de sodiu
2 lg cacao
113 g unt moale
300g fructoza
2 oua
1 lg-ta esenta vanili(eu am pus un flaconas din acela mic)
240 ml lapte batut(eu am folosit kefir)
2-4 lg colorant alimentar
1/4 lg-ta sare
putin otet
2 tavi de diametru 23 cm(eu nu am avut si am folosit o tava dreptunghiulara)

Crema:

360 ml frisaca lichida de la dorna
250 g mascarpone
250 g crema de branza
1 lg-ta vanilie(la fel am pus un flaconas,imi place mai aromata)
115 g fructoza praf(eu am pus 3 lg mi s-a parut suficient de dulce)

Pt. decor
fulgi de cocos

Intr-un bol am amestecat bine faina cu praful de copt, sarea, cacaua si le-am lasat deoparte. Separat se amesteca laptele batut in cazul meu kefirul cu colorantul.

Intr-un alt bol am batut untul spuma cu mixerul cam 5 minute apoi am adaugat fructoza si am mai mixat inca alte 5 min,dupa care am adaugat pe rand ouale si esenta de vanilie. Apoi am incorporat in 3 etape faina si laptele batut cu colorantul incepand si terminand cu faina.

La sfarsit am adaugat bicarbonatu de sodiu stins in putin otet (eu am pus zeama de lamaie). Aluatul se pune in cantitati egale in 2 tavi cu diametrul de 23 cm si se da la cuptor pt 25-30 de minute.

Cand sunt gata se scot blaturile din forma si se lasa sa se raceasca complet iar pt a se taia mai usor se invelesc in folie de aluminiu si se dau la rece in congelator cel putin jumatate de ora.E important a se lasa la rece tocmai pt a se taia mai usor pt ca aluatul va iesi foarte foarte pufos.

Pt. crema am mixat intr-un vas crema de branza cu mascarponele pana am obtinut o pasta fina dupa care am pus fructoza praf si vanilia. Separat am batut frisca pe care ulterior am amestecat-o cu crema de branza.
Am lasat-o si pe ea cam jumatate de ora in frigider pt a se intari putin si apoi am inceput oranarea blaturilor.

No comments:

Post a Comment